16.5.10

CZYTADEŁKO O "SIEDLISKU"

"SIEDLISKO to dla mnie duże zaskoczenie i obrót o sto osiemdziesiąt stopni w moim osobistym – mogę się do tego teraz oficjalnie przyznać - zaciemnieniu literackim na temat polskiej literatury grozy. Ale próbując siebie trochę wytłumaczyć, napiszę, że być może na takie podejście, nałożyły się inne polskie wynalazki, jak np. polskie kino, które wzbogaciło się o filmy grozy ale po obejrzeniu takiego “stwora” w większości przypadków, otrzymujemy raczej “zgrozę ” i jak wszyscy wiemy – zgrozę – która niewiele ma wspólnego z filmem.

Obawiając się podobnych odczuć do polskiej literatury grozy, dość sceptycznie podeszłam do SIEDLISKA. Dodatkowo nałożył się na to fakt, że powieść napisał nie jeden autor ale dwóch. Okazało się, że byłam w błędzie. Książka skutecznie zmieniła moje jednostronne, staroświeckie podejście . SIEDLISKO to nie tylko współczesna literatura grozy, to literatura grozy - jak to się pięknie mówi – na światowym poziomie. Mam nadzieję, że ta recenzja trochę, zmieni podejście takich sceptyków jak ja. Ale do rzeczy… "

Reszta
TUTAJ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz